چطور سریع باردار شویم؟
نوشته شده توسط : یک ماما

چطور سریع باردار شویم
چطور سریع باردار شویم؟ این سوال بعضی از زوجهای جوان است .ممکن است شما بخواهید زود باردار شوید و یا در مقطع خاصی از سال بارداری داشته باشید . اگر شما و همسرتان آماده فرزند دارشدن هستید  و زمان برایتان مهم است با ما همراه شوید تا نکاتی را در خصوص چطور سریع باردار شوید را برایتان روشن کنیم.
به چند دلیل، احتمال لقاح ممکن است به تاخیر بیفتد: ( احتمال سریع باردار شدن )
که شامل نازایی در زنان یا مردان می شود.در اینجا چند فاکتور وجود دارد که می‌توانند سریع باردار شدن شما تاثیر بگذارد  

چطور سریع باردار شویم

احتمال لقاح در زنان: 
•    افزایش سن
•    بیماریهای مقاربتی
•    کاهش ذخیره تخمدان 
•    نارسایی تخمدان و ...
احتمال لقاح در مردان: 
•    کاهش تولید و کیفیت اسپرم ها
•    اختلال عملکرد دستگاه تناسلی
•    دیابت و ...
اگر شرایط پزشکی زمینه‌ای مانع از شانس حاملگی شما نشود (سریع باردار شدن) ، رعایت نکات زیر در بهبود شانس بارداری به شما کمک خواهد کرد : 
1-    معاینه سلامت: یکی از مهمترین اقدامات برای اطمینان از سلامت اولیه بارداری خود، مشاوره با ماما یا پزشک است.شما می‌توانید مراقبت های پیش از بارداری و تست اسپرم را انجام دهید، که ازپارامترهای ضروری برای تصمیم‌گیری درباره توانایی زوج برای بارداری هستند.علاوه بر این، آگاهی از سلامتی فرد یک بارداری سالم را تضمین می‌کند
2-    حفظ وزن بدن: وزن ایده آل نقش حیاتی در موفقیت بارداری ایفا می کند (سریع باردار شدن) .اضافه‌وزن یا لاغری منجر به تغییرات هورمونی در بدن می‌شود که می‌تواند مانع از باردار شدن شما شود.پیروی از رژیم غذایی سالم و تناسب فیزیکی با ورزش می‌تواند به شما در حفظ وزن ایده‌آل بدن کمک کند.
3-    سبک زندگی سالم: شیوه زندگی سالم می‌تواند به بهبود باروری (سریع باردار شدن) شما کمک کند.از نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و مصرف داروهای غیرقانونی خودداری کنید چون آن‌ها می‌توانند به طور زیان‌آور بر شانس سریع باردار شدن تاثیر بگذارند. 
4-    تغذیه : از مصرف بیش از حد غذاهای ناسالم اجتناب کنید و رژیم غذایی شامل میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، ماهی و لبنیات  و مخصوصا محصولات ارگانیک داشته باشید. هم چنین به طور منظم ورزش کنید و فعالیت داشته باشید . .این امر با ارتقا کیفیت اسپرم و سلامتی، باروری شما را بیشتر افزایش خواهد داد. 
5-    تخمک گذاری: دوره تخمک‌گذاری را بررسی کنید تا زمان مناسب برای آمیزش را بدانید.به عنوان مثال، اگر شما یک سیکل قاعدگی ۲۸ روزه داشته باشید، در روز ۱۴ تخمک‌گذاری خواهید کرد.بنابراین پنجره حاصلخیز از ۱۱ تا ۱۵ روز باز می‌شود که برای داشتن رابطه جنسی ایده‌آل است.توصیه می شود برای مشورت در این خصوص از ماما کمک بگیرید.  یک ماما با پایش فولیکولی به شما کمک خواهد کرد.  همچنین با استفاده از کیت تخمک گذاری یا سونوگرافی می توانید زمان مناسب تخمک گذاری را تشخیص دهید.
6-    غذاهای تقویت باروری: مثل اسید فولیک، ویتامین‌های C، A، D و E، روی، پتاسیم و مس برای افزایش باروری ضروری هستند.این مواد غذایی که می‌توانند از رژیم غذایی یا مکمل‌های غذایی شما به دست آیند، به تولید تخمک بارور و بهبود کیفیت اسپرم کمک می‌کنند.غذاهایی که باید بخورید شامل سبزیجات برگی سبز شامل کلم بروکلی، ماهی چرب، ماهی قزل‌آلا، غذاهای غنی از روی: آجیل ، دانه‌های کدو،گوشت گاو، نان ، برنج، پاستا، سیب‌زمینی شیرین.غذاهای حاوی پروتئین: مرغ، لبنیات، بوقلمون، سویا، تخم مرغ و حبوبات. 
7-    استرس: استرس می‌تواند باعث نوسانات هورمونی شود که می‌تواند بر باروری هم در مردان و هم در  زنان تاثیر بگذارد وسریع باردارشدن را به تعویق بیندازد.
8-     مدیتیشن : تمرینات تنفسی و یوگا، روش‌هایی برای کاهش استرس هستند. (شرکت در دوره های مراکز یوگای بارداری) . برای پیدا کردن این دوره های از ما سایت یک ماما کمک بگیرید.
9-    با پزشک در مورد داروهایتان مشورت کنید: اگر برای هر گونه مسائل مربوط به سلامتی خود دارو مصرف می‌کنید، حتما با پزشک خود این باره صحبت کنید چون مصرف بعضی از داروها می‌توانند بر باروری تاثیر بگذارند .
10-     مصرف ویتامین‌های مورد نیاز دوران بارداری: اگر شما در اقدام بارداری هستید، با پزشک  یا ماما خود صحبت کنید و شروع به مصرف ویتامین‌های قبل از بارداری کنید. آن‌ها می‌توانند کمبود مواد مغذی را که ممکن است بارداری را به تاخیر بیاندازند را جبران کنند.
11-    به اندازه کافی بخوابید: خواب شب برای بدن لازم است تا متابولیسم درست و تولید هورمون را حفظ کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هفت تا هشت ساعت در روز بخوابید. 
12-    ازروان کننده ها(( lubricants اجتناب کنید: استفاده از روان کننده ها در طول نزدیکی می‌تواند تحرک اسپرم را کاهش دهد و آن‌ها را از رسیدن به تخمک محدود کند.هم چنین اسپری‌های واژینال می‌توانند مهبل را خشک کنند  و در نتیجه جریان اسپرم را محدود می‌کنند.
13-    کاهش مصرف کافئین: مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند مانع باروری شود.کافئین افراطی نیز منجر به سقط می‌شود.بنابراین میزان مصرف کافئین را به ۳۰۰ میلی‌گرم در روز در دوران بارداری محدود کنید.
14-    طب فشاری: اعمال فشار بر روی نقاط خاص بدن می‌تواند استرس را کاهش دهد و به ایجاد تعادل هورمونی در بدن کمک کند.این امر منجر به تولید تخمک و اسپرم سالم می‌شود .
15-    کاهش کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده: بهتر است از دریافت کربو هیدرات تصفیه‌شده جلوگیری شود چون آن‌ها سطح گلوکز خون را افزایش می‌دهند. این امر باعث مشکلات تخمک‌گذاری می‌شود .
16-    قرص‌های جلوگیری از بارداری را قطع کنید: شما باید حداقل چهار تا شش ماه قبل از برنامه‌ریزی بارداری، قرص‌های جلوگیری از بارداری را کنار بگذارید. بدن به مدتی نیاز دارد تا تعادل هورمونی نرمال را پس از توقف مصرف قرص‌های ضد بارداری به دست آورید.
موارد ذکر شده کمک می کند تا زودتر نتیجه بگیرید ( سریع باردار شدن ) اما برای حصول نتیجه بهتر است مشاوره بارداری با ماما داشته باشید پس  برای گرفتن مشاوره بارداری در نزدیکترین محل و یا حتی به صورت آنلاین کلیک کنید. 

 





:: برچسب‌ها: چطور سریع باردار شویم؟ , سریع باردار شدن , مامای خصوصی , مامای همراه , یک ماما , ماما , مامایی , استخدام ماما ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: